Omuz eklemi vücudumuzun en hareketli eklemi olması nedeniyle omuz çevresi yaralanmalar ve omuzun ortopedik rahatsıklıkları sıklıkla görülür. Özellikle baş üzerinde yapılan hareketler, ani fırlatma tarzı aktivitelerle omuz sakatlıkları oluşabilir.

Omuz artroskopisi omuz çıkıkları sonrası oluşan yırtıkların, omuz çevresi kas sıkışmaları ve kopmalarının tamiri, donmuş omuzda hareket kısıtlılıklarının açılması, serbest cisimlerin çıkartılması, eklem içi kıkırdak ve biseps kirişi sorunlarının tedavisi, sinovyal  dokuların temizlenmesinda uygulanabilir.

Omuzda sıkışma sendromu sıklıkla omuz kaslarının akromion kemiğinin anatomik şekli nedeniyle özellikle tekrarlayan baş üstü hareketler sonrasında sıkışması ve sonrasında zedelenmesi ve yırtılması ile oluşan durumdur. Omuz artroskopisi ile kemiğin sıkışmaya neden olan kısmı traşlanır, oluşan kas yırtık ve zedelenmeleri temizlenir ve gerekirse tamir edilir. Ameliyattan sonra hastanede 1 gece kalınır. Omuz kol askısı kullanılır ve fizik tedavi yardımlı rehabilitasyon uygulanır.

Omuzda Bankart lezyonu ve labrum yırtığı, omuz çıkığı sonrasında sıklıkla görülen omuz stabilitesini sağlayan yapıların hasar görmesidir. Bu gibi durumlarda uygun tedavi yapılmazsa instabilite denilen tekrarlayan omuz çıkıkları, ağrı ve hareket kısıtlılığı oluşabilir. Tedavide omuz artroskopisi ile yırtıklar temizlenir ve ufak ipli vidalarla yırtıklar tedavi edilir. Sütür ankor denilen bu vidalar eriyebilen ve erimeyen yapıda olabilirler. Ameliyattan sonra hastanede 1 gece kalınır. Omuz kol askısı kullanılır ve fizik tedavi yardımlı rehabilitasyon uygulanır.

Omuz rotator manşet yaralanmaları, omuz ekleminin hareketini sağlayan en önemli kas gruplarının zedelenmesi ve yırtılmasıdır. Hastalar omuzlarında ciddi ağrılar hissederler. Eklem hareketleri kısıtlanabilir ve gece uyutmayan ağrılar görülebilir. Bu durumlarda omuz artroskopisi ile bu kaslardaki yırtıklar temizlenir ve ufak ipli vidalarla yırtıklar tedavi edilir. Sütür ankor denilen bu vidalar eriyebilen ve erimeyen yapıda olabilirler. Ameliyattan sonra hastanede 1 gece kalınır. Omuz kol askısı kullanılır ve fizik tedavi yardımlı rehabilitasyon uygulanır.

Description: Macintosh HD:Users:mehmeteminerdil:Desktop:foto ws:7 omuz RC yırtığı.jpg

Description: Macintosh HD:Users:mehmeteminerdil:Desktop:foto ws:8 omuz rc tamiri.jpg

Description: Macintosh HD:Users:mehmeteminerdil:Desktop:foto ws:9 RC artroskopik gör.jpg

Omuzda kireçlenme (artroz), omuz eklemindeki kıkırdak dokunun dejenere olup aşınmasıdır. Ağrı ve hareket kısıtlılığına neden olur. Omuzda kireçlenme durumlarında hastalığın ağırlığına ve hastanın durumuna göre omuz artroskopisi ile temizleme işlemi uygulanabileceği gibi açık ameliyat ile protez cerrahisi de gerekebilir.